Niewłaściwa segregacja odpadów komunalnych
Każdy mieszkaniec naszej gminy ma obowiązek segregowania odpadów komunalnych. Firma odpowiedzialna za ich odbiór i wywóz zwraca uwagę na brak lub niewłaściwą segregację.
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowej segregacji odpadów na nieruchomości firma odbierająca odpady:
1. w pierwszej kolejności „ostrzeże” właściciela nieruchomości naklejając na pojemnik, w którym stwierdzono nieprawidłową segregację odpadów, naklejkę z datą stwierdzenia nieprawidłowości oraz powiadomi o tym fakcie urzędników i właściciela nieruchomości.
2. w przypadku powtórzenia się sytuacji po raz drugi, ponownie na pojemnik zostanie nalepiona naklejka z datą stwierdzenia nieprawidłowości oraz powiadomi o tym fakcie urzędników i właściciela nieruchomości.
3. w przypadku powtórzenia się sytuacji po raz trzeci, ponownie na pojemnik zostanie nalepiona naklejka. Tym samym konsekwencją braku segregacji będzie decyzja nakładająca na mieszkańców lub właścicieli nieruchomości podwyższoną opłatę.
Wysokość podwyższonej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy wynosi 108,00 zł miesięcznie od każdego mieszkańca.