do góry
  • Czas pracy:
    pn-wt-czw 7:00-15:00 śr 7:00-17:00 pt 7:00-13:00
  • ul. Oświęcimska 2
    42-674 Zbrosławice
  • tel.
    (32) 233 70 12
    fax
    (32) 233 71 00
Strona główna Aktualności
10/V
kategoria:
Gospodarka odpadami

Kampania DZIEŃ BEZ ŚMIECENIA jest elementem projektu „Kultura Segregacji” prowadzonego przez Rekopol Organizację Odzysku Opakowań S.A. w ramach publicznych kampanii edukacyjnych.

 

Po prostu SEGREGUJ….Z okazji DNIA BEZ ŚMIECENIA i wyruszamy w teren.

Od dwunastu lat 11 maja edukujemy i zwracamy uwagę Polaków na potrzebę segregacji odpadów. Każdego roku poruszamy ten temat z nieco innej strony. Podczas poprzedniej edycji DNIA BEZ ŚMIECENIA obalaliśmy mity, dwa lata temu mówiliśmy o 10 zasadach Kultury Segregacji, wcześniej namawialiśmy Polaków do zajrzenia do swoich pojemników i upewnienia się, że prawidłowo segregują. W tym roku postanowiliśmy nieco inaczej podejść do tematu, wykorzystać sprzyjającą pogodę i zaprosić zarówno dzieci, młodzież jak i dorosłych do udziału w prostej grze terenowej. Będzie ona poruszać temat segregacji i recyklingu odpadów oraz świadomych zakupów, a jednocześnie może być ciekawą propozycją spędzenia czasu i przekazania wartościowych treści w mniej standardowy sposób. Czy wciąż musimy namawiać Polaków do segregacji oraz informować co wrzucać do poszczególnych pojemników na odpady? Jak najbardziej. Jak wskazuje Raport z badania świadomości ekologicznej mieszkańców Polski pn. Gospodarka Odpadami przeprowadzony na zlecenie Ministerstwa Środowiska i w 2017 roku 53,2% ankietowanych zadeklarowało, że regularnie segreguje śmieci, 17,2% robi to sporadycznie, natomiast 26,6% wskazało, że wcale nie segreguje odpadów. Wciąż wielu z nas nie wie do którego z pojemników powinno się wyrzucić porcelanę, papiery higieniczne oraz kartony po płynnej żywności. Blisko 70% respondentów nie wie gdzie w ich okolicy znajduje się Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK). Przygotowaliśmy, więc grę terenową z zadaniami poruszającymi te i wiele innych zagadnień z zakresu segregacji odpadów. Grę w kilku wersjach znajdziecie na www.dzienbezsmiecenia.pl . W pierwszej z nich, adresowanej do przedszkolaków, psotny chochlik nabałaganił i schował jedną z maskotek na terenie przedszkola. Zadaniem dzieci jest wykonanie kilku prostych zadań i odnalezienie maskotki. Druga wersja (w trzech wariantach wiekowych) adresowana jest do uczniów szkół podstawowych. Gra polega na przemieszczaniu się klasy między wyznaczonymi stacjami, wykonaniu zadań tam odnalezionych i uzyskaniu w ten sposób elementów układanki z hasłem podsumowującym zmagania. Ostatnia to propozycja gry dla starszej młodzieży i dorosłych. Uczestnicy mają za zadanie dotrzeć w 8 miejsc, wykonać ukryte tam polecenia i w ten sposób uzyskać hasła potrzebne na końcu gry. To ciekawa propozycja, którą można przeprowadzić zarówno wśród pracowników jak i studentów, uczniów szkół ponadpodstawowych czy po prostu w gronie znajomych. Zachęcamy również do prowadzenia własnych działań edukacyjnych np. konkursów, warsztatów, pogadanek na temat segregacji odpadów, dołączenia do nas na Facebooku oraz korzystania z ciekawych infografik, filmików i innych materiałów na temat segregacji odpadów znajdujących się na stronie www.dzienbezsmiecenia.pl.

Kampania DZIEŃ BEZ ŚMIECENIA jest elementem projektu „Kultura Segregacji” prowadzonego przez Rekopol Organizację Odzysku Opakowań S.A. w ramach publicznych kampanii edukacyjnych. Jak włączyć się w obchody DNIA BEZ ŚMIECENIA i czy wymaga to dużego zaangażowania? Otóż nie. Wystarczy:

  • wejść na stronę www.dzienbezsmiecenia.pl , pobrać z niej kartkę i wysłać 11 maja do jak największej grupy odbiorców.  
  • ściągnąć ze wspomnianej strony gotowy scenariusz gry z zadaniami i pytaniami i zorganizować ją w terminie 11 maja (Dzień bez Śmiecenia) – 5 czerwca (Światowy Dzień Ochrony Środowiska) na wybranym terenie. Przygotowaliśmy scenariusze gry dla każdego. Mogą być one wykorzystane w przedszkolu, szkole, a także w biurze czy podczas integracji na świeżym powietrzu.
  • pokazać jak świętowaliście DZIEŃ BEZ ŚMIECENIA zamieszczając krótką relację na swoich stronach internetowych/facebooku z #ChceMiSie.

Tegoroczna edycja odbywa się pod hasłem „SEGREGUJ”. Partnerami kampanii są Akcjonariusze Rekopol Organizacji Odzysku Opakowań S.A.

Więcej informacji:
Monika Wyciechowska
Specjalista ds. Komunikacji Marketingowej
Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A.

tel. 22 550 09 78

DZIEŃ BEZ ŚMIECENIA to kampania prowadzona od 2007 roku przez Rekopol Organizację Odzysku Opakowań S.A.

Współorganizatorami akcji są Akcjonariusze firmy. To pomysł wypracowany przez młodzież z kilkunastu krajów współdziałających w ramach międzynarodowego programu „Europejski Eko-Parlament Młodzieży”, przedsięwzięcia firmowanego przez PRO EUROPE (organizację zrzeszającą działające w ramach systemu Zielonego Punktu organizacje odzysku).

Celem akcji jest propagowanie prawidłowych zasad segregowania odpadów opakowaniowych, promowanie proekologicznych postaw i ochrony środowiska. Uczymy przede wszystkim świadomej segregacji odpadów w gospodarstwach domowych i uświadamiamy, że nasze odpady to wartościowe surowce wtórne. 11 maja nie drukujemy ulotek i plakatów, zamiast tego tworzymy specjalnie na tę okazję kartkę elektroniczną, która informuje o akcji i zachęca do przeczytania informacji na temat segregowania odpadów i ciekawostek. Kartkę rozsyłamy do kontrahentów, partnerów, przedsiębiorców, znajomych.

  • co roku inna kartka (zamieszczana na stronach internetowych kilkuset gmin w Polsce, stronach firmowych, w mediach).
  • co roku nowe materiały edukacyjne do pobrania online: www.dzienbezsmiecenia.pl/edukacja/materialy-do-pobrania
  • co roku kilkadziesiąt tysięcy uczestników
  • co roku inne hasło
  • co roku wiele wydarzeń partnerskich i wspierających (organizowanych przez operatorów komunalnych, przedsiębiorców, szkoły, gminy)
  • co roku duże zainteresowanie mediów.

Badanie przeprowadzone przez DANAE sp. z o.o. i Realizacja SP. z o.o. w terminie 31.10-14.11.2017 r.  

                                                          

Redagował: Małgorzata Gowik

Klawisze Dostępności

Przejdź do menu głównego:
Alt i 0
Przejdź do treści strony:
Alt i 1
Mapa Witryny:
Alt i 2
Wersja kontrastowa:
Alt i 4
Wyszukiwarka:
prawy Alt i W

Zamiast klawisza Alt możesz użyć H

top baner